środa, 20 stycznia 2010

700cmx vs. BMX - Oyama Park, Christmas Leftovers, Tobias Tilgner

oyama park 1/19 from nasty on Vimeo.

Małe porównanie na przykładzie 3 swieżych klipów. Co prawda pierwsze dwa zostały udostępnione odpowiednio kilkanaście oraz kilka godzin temu natomiast klip Tobiasa jest sprzed 12tu dni. Jednak nie znalazłem nic nowszego co chciałbym opublikować.
Powodem porównania jest to, że w ciągu ostatnich 2-3 dni pojawiło się wiele klipów z fixowym freestyle'm jednak żaden z nich mnie nie zachwycił. Oczywiście od czasu 290ed Teaser Part 2 od Aloha Fixed. Zresztą tamten koleżka mnie wkurzył tym numerem. Myslałem o hang5 jakiś czas i planowałem się za niego zabrać, ale jak widać scena freestyle nie śpi. Zresztą wczoraj na forum Trick Track w wątku Congo wyczytałem, że zarówno on jak i Tom Mosher zabierali się za ten tricz dobre pól roku temu lecz chyba bez rezultatów skoro nie pochwalili się nim w żadnym klipie.
Wracając do ostatnich obrazów z freestyle'm to spowodowało u mnie to zastanawianie się nad tym co z tego wyniknie. Kiedy patrzę na klipy bemixowe obfitują w dawkę czystych tricków, dobrych przejazdów, ciekawych linii. Fixowe są jakieś takie tępe.
W zasadzie w pierwszym klipie Massan na bemixie nie zachwyca. Ciekawsze rzeczy wypływają od Nasty np. dobre gumy, szczególnie ta z quartera, również slider z odwijką o 360 stopni na banku, ciekawy jest też full cab na banku bo nie jedzie się dalej tyłem jak na plaskim.

Christmas Leftovers from AJ Austin on Vimeo.

Klip AJ Austina lepszy. Video zaczyna dobry fakie bunny hop barspin akurat do smętnego slidera, ale następne już lepsze, 360, feeble, ale niedorobiony tuck no hander.
I zastanawiam się czy to się rozwinie? Czy tricze będą czyste? Wiadomo, że do niektórych numerów potrzebna jest większa prędkość jak choćby do walli i tuck no hander aby były wyższe, slider aby był płynny i dokręcony. Ze sliderem wiem to po sobie. Można odwinąć się na niemal zerowej prędkości, ale aby był czysty z długim poślizgiem przedniego koła prędkość musi być większa.
Wydaje mi się, że jest to po części spowodowane tym, że żyjemy w czasach internetu i dużych możliwości nagrywania i publikowania materiałów. Wolałbym oczywiście żeby tych klipów wychodziło o połowę mniej jednak aby zawierały więcej dobrych, dopracowanych triczy.
Ostatni bemixowy zrobiony dla firmy Lotek to już dawka dobrego kuglarzenia. Dużo barspinów, 3 6, manual do tail whipa. Choć wcale nie powala to jednak treść lepszej jakości. Pózniej wlepię kilka dużo lepszych klipów, których nie chciałem tutaj wrzucać gdyż pochodzą nawet sprzed kilku miesięcy.
Zostawiam to też waszej ocenie.

Tobias Tilgner - Lotek Germany from Markus Wilke on Vimeo.

1 komentarz: